sapa2 yang tak gheti naik gherek perewel mampuih tok sah naik...

Rewang2 la Beb...

:: Ride With The Chief Minister / 25.10.2009 / 7.00 am / Meet at Town Hall ::

23 April 2009

Oh.. oh.. Tiang TELEKOM Gunung Jerai


Tarikh: 21/04/2009
Masa: 7.30 pagi
Tamat: 11.34pagi
Cuaca: Hujan Lebat serta Ribut
Track: Tarmac yg Licin
Geng RCT: Fuad , Abg Sokri dan Abg Zale

Macam mana laa.. aku boleh naik Gunung Jerai sampai atas? Tak pernah terlintas di fikiran utk sampai dikemuncak setinggi 1217 meter. Ini rekod peribadi aku menjejak kaki ke GJ dengan berbasikal selama 4 jam. Aku rasa rekod aku tu yang paling teruk dibuat. Selalunya geng MTB yg lain buat 2 jam lebih aja ataupun busuk2 pun 1jam 45minit. Tapi bagi aku yg masih baru dlm dunia MTB kira boleh laa... walaubagaimanapun insyaallah rekod itu akan diperbaharui lagi mungkin aku akan cuba buat 3 Jam. Aku akan kurangkan berhenti berehat dan maintain kayuhan sehingga sampai tiang TELEKOM.


Faktor-faktor aku berjaya naik sampai tiang TELEKOM 1217 meter
  1. Mindset aku adalah utk menyahut cabaran KGB (Ketua Geng Botak)
  2. Semangat aku yang berkobar-kobar. Tak kira hujan yg lebat serta ribut.
  3. Aku di temani oleh Geng RCT. Kalu sorang2 aku tak berani gak. Thanks tu Abg Sokri dan Abg Zale
  4. Yang penting adalah target utk sampai ke tiang TELEKOM. Kalu tak dak target alamatnya jadi macam tempoh ari.
  5. Last sekali dah tau teknik2 kayuhan hehehe... kalu hentam aja, erm... main pondok2 laa...

Ketinggian 1200 meter ini hanya di Resort GJ,Manakala tiang TELEKOM tu 1217 meter.

No comments:

Post a Comment

Ramai gak Oghang Ushar Blog Aku